Șansele tale de a rămane insărcinată sunt influențate de câțiva factori gestionabili precum: regimul alimentar, greutatea corporală, fumatul și exercițiile fizice. S-ar putea să trebuiască să faci unele ajustări în ceea ce privește obiceiurile tale zilnice, pentru a-ți maximiza șansele de concepție.

Aceste 13 recomandări privind stilul de viaţă te vor ajuta atât pe tine, cât şi pe partenerul tău să vă pregătiţi pentru a întemeia o familie.

Ai grijă de tine

1. Acoperă în mod adecvat necesităţile nutriţionale

Respectă un regim alimentar echilibrat, bogat în legume și fructe proaspete, proteine de bună calitate, cereale integrale, produse lactate cu conținut redus de grăsime și apă din abundenţă. O alimentație maternă adecvată îl va ajuta pe copilul tău să aibă cel mai bun început în viaţă.

Încearcă să eviţi substanţele care ar putea cauza probleme de concepţie şi în timpul sarcinii, aşa cum sunt: alcoolul, drogurile recreaţionale, alimente care pot să conţină Listeria (de exemplu brânzeturile moi, carnea insuficient preparată termic, salatele semipreparate şi ouăle crude), precum şi carne de peşte (care poate conţine concentraţii ridicate de mercur). De asemenea, este recomandabil să reduci la minimum consumul zilnic de cofeină. Poți afla mai multe din pagina noastră referitoare la alimentaţie.

Respectă un regim alimentar echilibrat şi variat, bogat în legume şi fructe proaspete. O alimentaţie maternă adecvată îl va ajuta pe copilul tău să aibă cel mai bun început în viaţă.

2. Dacă planifici o sarcină, ia un supliment alimentar pentru sarcină

Sarcina este una din perioadele cu cele mai mari solicitări nutriţionale din viaţa unei femei, fiind unanim recunoscută importanţa unei stări de nutriţie materne adecvate pentru sănătatea mamei şi a copilului.

În timpul sarcinii, necesarul unor substanţe nutritive esenţiale este crescut. În pofida celor mai bune intenţii, s-ar putea să fie dificil ca aceste cerinţe nutriţionale suplimentare să fie acoperite exclusiv prin alimentaţie. Administrarea unui supliment alimentar cu multivitamine şi minerale pentru sarcină, aşa cum este Elevit 1 comprimate filmate, poate să te ajute să acumulezi substanţele nutritive esenţiale necesare şi să acoperi atât necesarul matern, cât şi pe cel fetal.

Primele săptămâni de sarcină reprezintă perioada de timp când încep să se formeze organele vitale ale copilului tău şi este posibil să nici nu ştii că eşti însărcinată, aşadar este important să începi să iei un supliment pentru sarcină zilnic, cu cel puţin o lună înainte de a încerca să rămâi însărcinată.

De asemenea, bărbaţii pot lua un supliment alimentar, pentru a-i ajuta să aibă spermatozoizi sănătoşi.

3. Ai grijă de sănătatea ta şi respectă normele de igienă a alimentelor

Redu şansele de a contacta o boală transmisă pe calea alimentelor, prin manevrarea corectă a acestora. Păstrează curăţenia tuturor obiectelor şi suprafeţelor din bucătărie, spală-ţi temeinic mâinile, precum şi legumele şi fructele proaspete, respectă timpii de preparare termică a alimentelor şi păstrează totul la temperatura adecvată.

 

4. Fă sport în mod regulat

Activitatea fizică efectuată în mod regulat reduce riscul anumitor probleme cronice de sănătate, îți ameliorează starea generală și îți dă o senzație generală de bine. Ghidurile privind activitatea fizică stabilesc nivelul minim de activitate fizică pe care trebuie să încerci să îl realizezi pentru a-ți menţine starea de sănătate.

Încearcă să fii activă făcând anumite schimbări minore, de exemplu foloseşte scările în loc să iei liftul şi fă cel puţin 30 de minute de exerciţii de intensitate moderată, de exemplu mers în ritm rapid sau înot, de preferat zilnic. Totuşi, ai grijă să nu exagerezi. Prea multe exerciţii fizice îți pot afecta echilibrul hormonal şi pot face concepţia mai dificilă.

 

PlanningLifestyleArticle2

5. Gestionează-ți greutatea

Menţinerea unei greutăţi corporale normale este esenţială atunci când doreşti să concepi un copil. Şansele tale de a rămâne însărcinată sunt reduse în cazul în care ai o greutate prea mare sau prea mică, în principal din cauza dezechilibrului hormonal.

Pentru a afla greutatea ideală în cazul înălţimii tale, ar trebui să îți calculezi indicele de masă corporală (IMC). Pentru aceasta, împarte greutatea (exprimată în kilograme) la pătratul înălţimii (exprimată în metri) sau folosește un calculator simplu online pentru IMC.

IMC ideal este între 18,5 şi 24,99. Dacă trebuie să pierzi sau să câştigi în greutate pentru a te situa între limitele normale, vorbește cu medicul tău despre modalităţile optime de a realiza acest lucru.

6. Renunţă la fumat

Fumatul cauzează numeroase probleme de sănătate şi poate afecta fertilitatea atât la bărbaţi, cât şi la femei. În cazul în care tu sau partenerul tău fumaţi, planificarea conceperii unui copil este un motiv perfect pentru a renunţa la fumat, pentru amândoi.

Dacă aveţi nevoie de recomandări şi sprijin în renunţarea la fumat, vorbiţi cu un profesionist din domeniul sănătăţii despre acest lucru.

Reducerea nivelurilor de stres îți poate creşte şansele de a rămâne însărcinată

7. Redu stresul

Ritmul vieţii moderne şi efortul de încercare de concepere a unui copil te pot face să te simţi obosită şi stresată. Reducerea nivelului tău de stres, de exemplu aplicând anumite tehnici de relaxare, te poate ajuta să îți creşti şansele de a rămâne însărcinată. Îți pot fi de folos activităţi precum yoga, tai chi sau meditaţia.

8. Evită căldura excesivă

Dacă încerci să concepi un copil, evită căldura excesivă (saună sau băile din spa). Și bărbaţii îşi pot îmbunătăţi starea de sănătate a spermatozoizilor şi numărul acestora evitând căldura excesivă.

9. Ferește-te de excrementele de pisică!

Nisipul în care pisica şi-a făcut nevoie poate fi periculos. De aceea, dacă ai pisică, este recomandabil să porţi mănuşi de cauciuc atunci când cureţi cutia cu nisip sau să rogi pe altcineva să facă acest lucru, deoarece nisipul poate să conțină bacterii dăunătoare. Din acelaşi motiv, este o idee bună să porţi mănuşi în timpul activităţilor de grădinărit.

Asigură-te că ești pregătită

10. Verifică-ți situaţia financiară

Este esenţial ca tu şi partenerul tău să fiţi pregătiţi din punct de vedere financiar pentru călătoria care vă aşteaptă. Asiguraţi-vă că amândoi aveţi o situaţie financiară stabilă şi că aţi planificat cheltuielile suplimentare legate de întemeierea unei familii.

11. Intereseză-te de istoricul familial

Dacă acest lucru este posibil, este important să afli cât mai multe lucruri referitoare la istoricul familial atunci când planifici o sarcină. Acest lucru poate, de asemenea, să joace un rol în modelarea vieţii tale şi a copilului tău. S-ar putea ca, înainte să începi încercările de a concepe un copil, să fie nevoie să discuţi despre eventualele probleme de sănătate din familia ta cu un profesionist din domeniul sănătăţii, pentru a determina dacă există factori care ar putea să afecteze sarcina sau dezvoltarea copilului.

12. Vorbește cu familia şi prietenii

De asemenea, este o idee bună să vorbeşti cu membrii apropiaţi ai familiei şi cu prietenii apropiaţi despre dorinţa de a întemeia o familie, dacă te simţi confortabil să vorbeşti despre asta. Aceste discuţii ar putea să te ajute, atât pe tine cât şi pe partenerul tău, să înţelegeţi mai bine lucrurile pe care le implică această situaţie şi aspectele pentru care trebuie să vă pregătiţi. De asemenea, poate să vă asigure amândurora o importantă reţea de sprijin.

13. Ești pregătită pentru călătoria care te aşteaptă?

Cu toate că perspectiva de a întemeia o familie este palpitantă, este bine ca înainte de a te lăsa dusă de val să iei o pauză pentru a discuta cu partenerul. Asigură-te de faptul că partenerul gândeşte la fel ca tine şi că amândoi sunteţi pregătiţi din punct de vedere emoţional să întemeiaţi o familie.

Dar asta nu e tot…

Am pregătit pentru tine o listă cuprinzătoare de lucruri pe care ar trebui să le faci înainte de începe încercările de a concepe un copil.

Poți citi şi tipări lista noastră comodă de verificare înainte de concepţie pentru a te ajuta să te pregăteşti pentru o sarcină sănătoasă.