Un nou-născut îţi poate întoarce lumea cu capul în jos, în cel mai plăcut mod cu putinţă.

Este normal ca în primele câteva săptămâni după naștere să te simţi copleşită şi obosită, până când vei reuşi să descoperi o rutină eficientă pentru tine şi pentru copilul tău.

Aceste 8 recomandări privind stilul de viaţă al proaspetelor mămici au scopul de a te ajuta să gestionezi atribuţiile care îţi revin în postura de mamă, astfel încât să te poţi bucura de primele luni de după naștere împreună cu nou-născutul tău, luni atât de preţioase.

1. Respectă un regim alimentar echilibrat

O alimentaţie sănătoasă te va ajuta să îţi menţii ritmul trepidant al vieţii în care deţii rolul de mamă şi îţi va asigura un lapte matern de bună calitate pentru copilul tău. Află mai multe în pagina noastră referitoare la alimentaţia proaspetelor mămici.

Trage câte un pui de somn ori de câte ori ţi se iveşte ocazia, în mod special atunci când copilul tău doarme.

2. Ia zilnic un supliment alimentar cu multivitamine şi minerale

Pentru a acoperi necesităţile mamei şi copilului, cerinţele nutriţionale în timpul lactaţiei cresc cu până la 188%. Dacă alăptezi, s-ar putea să nu obţii o cantitate suficientă de substanţe nutritive exclusiv din alimente. Poţi să iei un supliment alimentar cu vitamine şi minerale, care este conceput pentru femei care alăptează, aşa cum este Elevit 3 capsule moi.

 Dacă planifici o nouă sarcină, ia suplimentul alimentar pentru sarcină Elevit 1 comprimate filmate.

 3. Odihnește-te!

Ştiai că va fi obositor, însă nimic nu te poate pregăti cu adevărat pentru nivelul real de oboseală pe care îl implică îngrijirea unui nou-născut. Iată câteva modalităţi prin care îţi poţi conserva energia.

> Aşează-te ori de câte ori poţi şi trage un pui de somn atunci când copilul doarme.

> Fă doar activităţile gospodărești care sunt strict necesare. Ştergerea prafului de pe plinte mai poate să aştepte.

> Încearcă să te relaxezi şi să foloseşti tehnicile de relaxare pe care le-ai învăţat în timpul sarcinii pentru a te elibera de tensiune.

> Consumă mâncăruri simple şi sănătoase, astfel încât să nu trebuiască să găteşti prea mult.

> Implică-l pe partenerul tău în îngrijirea nou-născutului. În felul acesta, vei avea puţin timp liber şi îi vei da ocazia să-şi dezvolte relaţia cu micuţul.

> Cere altor persoane să te ajute. Prietenii şi rudele vor fi fericiţi să te ajute cu sarcinile cotidiene sau măcar te vor asculta cu empatie.

4. Învinge depresia postnatală

Din cauza efectului combinat al hormonilor şi al lipsei de somn, la 3-4 zile după naştere este posibil să te simţi tristă şi iritabilă. Pentru a te ajuta să îţi refaci dispoziţia afectivă, cere unei persoane în care ai încredere să aibă grijă de copil câteva ore, timp în care poţi desfăşura o activitate care îţi face plăcere sau poţi recupera somnul. De asemenea, dacă vorbeşti cu cineva despre sentimentele pe care le ai s-ar putea să te simţi mai bine.

Dacă te simţi tristă sau copleşită timp de mai mult de două săptămâni după naştere, vorbeşte cu medicul, asistenta medicală sau moaşa ta.

5. Fă exerciţii fizice

Exerciţiile fizice uşoare te pot ajuta să îţi refaci dispoziţia afectivă, să îţi creşti nivelurile de energie şi să îţi revii mai rapid în formă.

Ghidurile generale referitoare la activitatea fizică recomandă să ai ca obiectiv cel puţin 30 de minute de exerciţiu fizic de intensitate moderată, de exemplu mers în ritm rapid sau înot, preferabil în fiecare zi. În primele câteva luni, creează-ţi o rutină de exerciţii de intensitate uşoară, iar apoi creşte treptat intensitatea.

NewMumLifestyleArticle2

Exerciţiile de tonifiere a planşeului pelvin şi a musculaturii abdominale, care au suferit modificări în timpul sarcinii, te vor ajuta la recuperarea de după naştere.

6. Ieşi din casă

Încearcă să faceţi plimbări regulate împreună cu copilul, pentru a nu te mai simţi încuiată în casă. Şi pentru copil este bine să fie expus la stimulii lumii exterioare. Dacă îţi doreşti companie, caută un grup din zonă alcătuit din proaspete mămici, care se întâlnesc pentru a se plimba şi a sta de vorbă.

O alimentaţie sănătoasă te va ajuta să menţii ritmul trepidant al vieţii în care deţii rolul de mamă şi te va ajuta să îi oferi un lapte matern de bună calitate copilului tău.

7. Evită alcoolul.

Cel mai sigur sfat este acela ca în timpul alăptării să eviţi complet alcoolul. Alcoolul trece în laptele matern şi apoi ajunge la copilul tău.

8. Verifică orice medicamente pe care este posibil să le iei

Dacă alăptezi, spune acest lucru medicului tău sau farmacistului înainte de a lua orice medicament. Aceştia te vor ajuta să alegi cea mai bună opţiune de tratament.

Lista cu lucrurile pe care ar trebui să le faci în primele luni după naștere

Am creat o listă utilă a lucrurilor pe care ar trebui să le faci acum, după venirea pe lume a copilului tău. Poți citi şi tipări lista noastră de verificare pentru proaspetele mămici şi o poţi păstra pentru a te organiza cât mai bine.