Odată ce ai rămas însărcinată, va trebui să faci alegeri privind stilul de viaţă care să te ajute să-ţi menţii starea de sănătate, dar și starea de sănătate a copilului tău, la cel mai înalt nivel cu putinţă. Un stil de viaţă activ şi o alimentaţie sănătoasă reprezintă factori importanţi. Pe lângă acestea, s-ar putea să trebuiască să îţi analizezi câteva dintre obiceiurile tale zilnice.

Cele 12 recomandări ale noastre privind stilul de viaţă te vor ajuta să înţelegi modul în care modificările minore ale rutinei cotidiene te vor ajuta să te bucuri de o sarcină sănătoasă.

1. Respectă un regim alimentar echilibrat

În postura de viitoare mămică, vei beneficia de pe urma recomandărilor referitoare la o alimentaţie sănătoasă, bogată în fibre şi săracă în grăsimi pentru a-ţi furniza energie şi pentru a ajuta la acoperirea necesarului tău nutriţional şi al copilului în creştere.

Respectarea unui regim alimentar echilibrat şi variat în timpul sarcinii îţi va fi de mare ajutor. În plus, iată care sunt alimentele pe care trebuie să încerci să le eviţi.

2. Elimină sau redu unele alimente şi băuturi

Anumite alimente şi băuturi trebuie reduse sau eliminate din regimul tău alimentar pe durata sarcinii. Elementele care trebuie evitate complet includ alcoolul şi anumite alimente considerate delicatese. Cofeina şi anumite tipuri de peşte trebuie consumate numai în cantităţi mici, pentru a te asigura că nu-ţi vor face rău. Aflaţi mai multe despre aceste alimente la pagina noastră referitoare la alimentaţia din timpul sarcinii.

3. Ia un supliment alimentar cu multivitamine şi minerale pentru sarcină, aşa cum este Elevit 1 comprimate filmate în primele 12 săptămâni de sarcină și Elevit 2 capsule moi începând din săptămâna 13-a de sarcină!

Pe perioada sarcinii, aportul alimentar recomandat al unor substanţe nutritive creşte cu până la 150%, astfel încât ai nevoie de tot ajutorul pe care îl poţi obţine.  Elevit 1 şi Elevit 2 conţin numeroase vitamine şi minerale importante, pentru a te ajuta să acoperi necesităţile nutriţionale crescute. S-a dovedit clinic că acidul folic reduce riscul apariției defectelor de tub neural, precum spina bifidă. De asemenea, Elevit 1 şi Elevit 2 contribuie la prevenirea deficitului alimentar de fier. Iodul este o substanţă nutritivă importantă pentru dezvoltarea creierului copilului tău.

Împreună cu un regim alimentar sănătos, administrarea zilnică de Elevit 1 si respectiv Elevit 2 vă va oferi, ţie şi copilului tău, ajutorul nutriţional ideal de care aveţi nevoie pe perioada sarcinii.

4. Manevrează cu grijă alimentele

Măsuri simple, cum ar fi aceea de a te spăla pe mâini înainte de a manevra alimentele, păstrarea curăţeniei suprafeţelor din bucătărie, spălarea legumelor şi fructelor proaspete, respectarea timpilor de preparare termică a alimentelor şi păstrarea acestora la temperatura potrivită te vor ajuta să menţii starea ta de sănătate şi a copilului tău pe durata sarcinii.

5. Înscrie-te la cursuri prenatale şi de alăptare

La aceste cursuri prenatale și de alăptare viitoarele mămici învață la ce să se aştepte pe parcursul noii lor călătorii palpitante şi cum să se pregătească pentru travaliu. Acestea cursuri sunt concepute pentru a ajuta viitoarele mămici să facă faţă într-un mod mai eficient provocărilor reprezentate de sarcină, naştere şi rolul de părinte.

6. Gestionează greţurile matinale

În plus faţă de sarcină, greţurile matinale pot avea un impact considerabil asupra stilului tău de viaţă. Sunt disponibile anumite recomandări utile pentru a te ajuta să reduci frecvenţa şi severitatea simptomelor stărilor de rău matinale, precum greaţa şi vărsăturile.

7. Redu constipaţia şi pirozisul

Sarcina poate provoca constipaţie şi pirozis. Unele remedii comune îţi pot ameliora simptomele.

8. Fă exerciţii fizice în mod regulat

Este important să fii activă pe durata sarcinii, pentru a-ţi menţine condiţia fizică, pentru a reduce stresul şi pentru a te pregăti pentru naştere. Se recomandă să ai ca obiectiv efectuarea a cel puţin 30 de minute de exerciţii moderate (precum mersul pe jos sau înotul), zilnic. Dacă faci deja exerciţii în mod regulat, s-ar putea să trebuiască să reduci puţin ritmul acestora, pentru a nu exagera. Exerciţiile intense, sporturile de contact şi activităţile în care ai putea să cazi sunt interzise în această perioadă. Dacă nu eşti sigură, consultă medicul.

PregnantLifestyleArticle

Este important să fii activă pe durata sarcinii, pentru a-ţi menţine condiţia fizică, pentru a reduce stresul şi pentru a te pregăti pentru naştere

9. Începe exerciţiile pentru planşeul pelvin

Pe măsură ce sarcina avansează, musculatura planşeului pelvin va fi solicitată tot mai mult. Încorporează anumite exerciţii pentru planşeul pelvin în rutina ta, pentru a te ajuta să îţi întăreşti musculatura din zona vezicii urinare în timpul sarcinii şi după aceea.

10. Evită alcoolul şi drogurile recreaţionale şi renunţă la fumat

Cea mai sigură opţiune este aceea de a evita complet alcoolul şi drogurile recreaţionale pe durata sarcinii şi în timp ce alăptezi. Este recomandabil să renunţi la fumat de îndată ce bănuieşti că eşti însărcinată, dacă nu cumva ai renunţat deja.

11. Ai grijă deosebită de dinţi şi de gingii

În timpul sarcinii, procedează cu blândeţe atunci când îţi periezi dinţii şi când îi cureţi cu aţă dentară, deoarece gingiile sunt mai sensibile. Dacă ai avut simptome de greţuri matinale, clăteşte-ţi ulterior gura cu apă şi evită să te speli pe dinţi imediat după aceea, pentru a reduce efectul acidului. Atunci când mergi la dentist, spune-i că eşti însărcinată.

12. Ferește-te de excrementele de pisică!

Nisipul în care pisica şi-a făcut nevoie poate fi periculos. De aceea, dacă ai pisică, este recomandabil să porţi mănuşi de cauciuc atunci când cureţi cutia cu nisip sau să rogi pe altcineva să facă acest lucru, deoarece nisipul poate să conțină bacterii dăunătoare. Din acelaşi motiv, este o idee bună să porţi mănuşi în timpul activităţilor de grădinărit.

Poți fi cu un pas înaintea sarcinii cu ajutorul unei liste de verificare…

Am întocmit o listă cuprinzătoare cu lucrurile pe care ar trebui să le faci pe măsură ce sarcina avansează.

Poți citi şi tipări lista noastră de verificare pentru sarcină şi o poți folosi pe post de ghid.