Sfaturi utile

Sfaturi utile pentru sarcină

Iată o listă simplă de verificare care poate să te călăuzească de-a lungul unei sarcini sănătoase. Poţi să o descarci sau să o tipăreşti.

Primul trimestru de sarcină – primele 12 săptămâni

  • Fă-i o vizită medicului tău

    • De îndată ce bănuieşti să eşti însărcinată, consultă medicul. Acesta va putea să îţi confirme sarcina, va determina data probabilă a naşterii şi te va ajuta să planifici programul de îngrijire medicală prenatală.

  • Programează-ţi controalele prenatale

    • Va trebui să faci controale regulate pe toată durata sarcinii, pentru a te asigura că totul merge bine. Prima ta vizită prenatală trebuie să aibă loc între săptămânile 10 și 16 de sarcină.

  • Ia în considerare efectuarea testelor de screening

    • De la aproximativ 11 săptămâni ţi se vor recomanda analize de sânge şi examinări ecografice pentru a verifica dezvoltarea copilului tău. Prima ta examinare ecografică va avea loc între săptămânile 8 și 11 de sarcină.

  • Fă-ţi programare la spital sau la maternitate

    • De îndată ce ştii că eşti însărcinată, discută cu medicul tău despre opţiunile referitoare la naştere şi fă o programare la spital.

  • Începe să iei zilnic un produs cu multivitamine, dacă nu faci deja acest lucru

    • Elevit 1 şi Elevit 2 conţin numeroase vitamine şi minerale importante, pentru a te ajuta să acoperi necesităţile nutriţionale crescute. S-a dovedit clinic că acidul folic reduce riscul apariției defectelor de tub neural, precum spina bifidă. De asemenea, Elevit 1 şi Elevit 2 contribuie la prevenirea deficitului alimentar de fier. Iodul este o substanţă nutritivă importantă pentru dezvoltarea creierului copilului tău.

      Împreună cu un regim alimentar sănătos, administrarea zilnică de Elevit 1 si respectiv Elevit 2 vă va oferi, ţie şi copilului tău, ajutorul nutriţional ideal de care aveţi nevoie pe perioada sarcinii.

  • Gestionează greţurile matinale

    • Dacă ai nevoie de ajutor în gestionarea simptomelor de greţuri matinale precum greaţa şi vărsăturile, ai putea încerca unul dintre aceste remedii comune.

  • Renunţă la fumat

    • Se recomandă să renunţi la fumat de îndată ce bănuieşti să eşti însărcinată, dacă nu cumva ai renunţat deja.

  • Elimină alcoolul

    • Cea mai sigură opţiune este să eviţi consumul de alcool în timpul sarcinii şi alăptării.

  • Adoptă un regim alimentar sănătos

    • Adoptă un regim alimentar plin de substanţe nutritive, echilibrat şi variat pentru a te ajuta să-ţi menţii sănătatea ta şi a copilului.

    • Află care sunt alimentele pe care trebuie să le eviţi sau să le consumi în cantităţi limitate şi bea apă din abundenţă

  • Redu cofeina

    • Încearcă să menţii consumul de cofeină la maximum 200 mg pe zi, adică echivalentul a două ceşti de espresso. Nu uita de conţinutul de cofeină din ciocolată, ceai, unele băuturi răcoritoare şi energizante.

  • Fă exerciţii fizice în mod regulat

    • Încearcă să fii activă şi să faci 30 de minute de exerciţii moderate în fiecare zi, de exemplu mers pe jos sau înot.

  • Verifică-ţi drepturile privind concediul de maternitate

    • Întreabă-ţi pe angajatorul care sunt drepturile tale privind concediul de maternitate.

  • Fereşte-te de excrementele de pisică!

    • Nisipul în care pisica şi-a făcut nevoie poate fi periculos. De aceea, dacă ai pisică, este recomandabil să porţi mănuşi de cauciuc atunci când cureţi cutia cu nisip sau să rogi pe altcineva să facă acest lucru, deoarece nisipul poate să conțină bacterii dăunătoare. Din acelaşi motiv, este o idee bună să porţi mănuşi în timpul activităţilor de grădinărit.

Al 2-lea trimestru de sarcină – săptămânile de la 13 la 26

  • Programează-te pentru testele de screening din al 2-lea trimestru de sarcină

    • Acestea vor fi, de obicei: analize de sânge efectuate între săptămânile 15 şi 18 de sarcină şi o examinare ecografică între săptămânile 18 şi 20 de sarcină, pentru a verifica dezvoltarea copilului tău.

  • Alătură-te unui grup de naştere

    • Împărtăşeşte experienţele tale şi obţine sprijin din partea altor femei însărcinate care au data probabilă a naşterii apropiată de a ta.

  • Fă un plan referitor la naştere

    • Discută despre preferinţele tale privind travaliul cu medicul tău de familie şi cu partenerul tău şi aşterneţi pe hârtie planul referitor la naştere. Acesta poate să fie oricât de detaliat. Dacă doreşti să asculţi Mozart în sala de nașteri, notează-ţi acest lucru!

  • Programează-te la cursuri prenatale

    • În cadrul cursurilor prenatale, care sunt foarte utile, vei afla la ce să te aştepţi în timpul travaliului, care sunt opţiunile tale referitoare la analgezie (ameliorarea durerii), exerciţiile pentru sarcină, precum şi noţiuni elementare de îngrijire a copilului, cum ar fi alăptarea şi liniştirea acestuia. De asemenea, aceste cursuri prenatale reprezintă o ocazie foarte bună pentru a pune întrebări, pentru a vorbi despre sentimentele tale şi pentru a cunoaşte alţi viitori părinţi din zonă.

  • Învaţă despre alăptare

  • Fă exerciţii fizice pentru planşeul pelvin

    • Musculatura planşeului pelvin poate fi slăbită datorită suprasolicitării din timpul sarcinii şi a naşterii, cauzând pierderi de urină din vezica urinară. Aceste exerciţii simple te vor ajuta să îţi întăreşti muşchii.

  • Ia în considerare instituţiile de îngrijire a copilului

    • Dacă ai în plan să te întorci la serviciu după naşterea copilului, verifică opţiunile referitoare la instituţiile de îngrijire a copilului din zonă. Unele din acestea fac rezervări cu mult timp în avans, aşadar înscrie-ţi numele pe lista instituţiilor preferate înainte de a naşte.

  • Cumpără îmbrăcăminte pentru femei însărcinate

    • Probabil că ai observat că hainele nu îţi mai sunt bune, aşa că este timpul să cumperi îmbrăcăminte pentru femei însărcinate. De asemenea, vei avea nevoie de un sutien conceput special pentru femei însărcinate.

Al 3-lea trimestru de sarcină – din săptămâna 27 până la naştere

  • Cumpără sau împrumută echipamentul esenţial pentru copil

    • În afară de mobilă pentru camera copilului, vei avea nevoie de un cărucior, haine pentru copil, scutece şi alte lucruri esenţiale. Există numeroase opţiuni pentru a le cumpăra noi sau poate de a le împrumuta de la prieteni şi rude care au copii mai mari.

  • Cumpără încă un sutien pentru femei însărcinate

    • Sânii ţi-au crescut de când ţi-ai cumpărat primul sutien conceput special pentru femei însărcinate, aşa că vei avea nevoie de un sutien nou, cam în săptămâna 28.

  • Pregăteşte scaunul de maşină pentru copil

    • Copiii mai mici de 6 luni este obligatoriu să fie transportaţi într-un scaun de maşină omologat, fixat corespunzător, orientat în sens opus direcţiei de mers a maşinii. Va trebui să aduci copilul acasă de la spital, aşa că este bine să pregăteşti din timp scaunul de maşină. Legislaţia actuală referitoare la scaunele de maşină pentru copii – Ordonanţa de urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost modificată şi completată printr-o ordonanţă publicată în Monitorul Oficial din 29 august. Una dintre completările aduse legislaţiei rutiere aduce sancţiuni pentru şoferii care nu transportă copiii în condiţii de siguranţă.

      Astfel, va fi sancţionată cu trei puncte de penalizare “nerespectarea obligaţiei conducătorului de autovehicul de se asigura că persoanele minore poartă centuri de siguranţă sau sunt transportate în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate”.

  • Pregăteşte-ţi bagajul pentru spital

    • S-ar putea să trebuiască să ajungi rapid la spital, aşa că este bine ca bagajul pentru spital să fie pregătit şi gata de plecare. Nu uita că va trebui să incluzi în el şi lucrurile necesare copilului.

  • Pregăteşte camera copilului

    • Pregăteşte camera copilului, astfel încât aceasta să fie gata atunci când ajungi acasă de la spital.

Sunt...